Geen eendagsvlieg
Onverwachte groei van het inwonertal is mooi maar het mag geen eendagsvlieg zijn. Vandaar dat we in Zeeland een Regionale Marketingstrategie nodig hebben. De VVD ziet dan ook verwachtingsvol uit naar de consultatierondes van de komende maanden. Als in gesprek gegaan wordt met werkgevers, belangenorganisaties, onderwijs, overheden. Strategie bepalen – door bijvoorbeeld projectmatig, thematische aanpak – en de uitdaging aangaan om eenheid in verscheidenheid te brengen en tegelijkertijd voldoende onderscheidend zijn om de diverse segmenten een duidelijk smoel te geven. Samen het verschil maken vanuit samenhang en saamhorigheid.
wonen, werken en recreëren
Een Zeeuwse identiteit gebaseerd op de drie pijlers; wonen, werken en alles wat samenhangt met vrijetijdseconomie. Van oudsher gaan in Zeeland ondernemerschap en toerisme hand in hand, naast landbouw, visserij en niet te vergeten industrie. Daar ligt onze kracht en toch is de Zeeuwse economie conjunctuurgevoelig.
Met de Wind in de zeilen is nu het momentum aangebroken onze arbeidsmarkt te versterken, onze beroepsbevolking te verbreden, meer te differentiëren en hoger opgeleiden en jonge gezinnen aan te trekken om zich in Zeeland te vestigen; vanuit een evenwichtige samenhang tussen wonen, werken en recreëren. Dat is waar de Zeeuwse marketingorganisatie voor moet gaan, om zo door een congruente promotie onze veranderende samenleving en ons voorzieningenniveau nieuwe impulsen te geven.
Continuïteit van de digitale infrastructuur
Tot slot een compliment voor de adequate wijze waarop de continuïteit van de digitale infrastructuur – website, apps en data – en het Routebureau van de voormalige Zeeuwse VVV voorlopig zijn veilig gesteld bij de Provincie. Het geeft even de ruimte om deze in de loop van dit jaar over te dragen aan de nieuwe Zeeuwse Marketing Organisatie zodra deze concreet aan de slag gaat.
Voor nu stemt de VVD-fractie in met deze concept Marketingstrategie voor Zeeland